책 제목: 소유권, 액세스 및 통제에 대한 생각: 귀환과 탈식민주의
저자: 로빈 R. R. 그레이 (Robin R. R. Gray)
저자는 콜롬비아 대학의 로라 볼턴 컬렉션에 보관된 츠메인 노래의 귀환 문제에 대해 복잡한 문제를 논의합니다. 저자는 특히 캐나다와 같은 정착자 식민지 맥락에서의 원주민 자본 해방의 역사적 맥락을 강조하며, 팟래치 금지와 같은 다양한 문화적 억압과 약탈 현상이 발생했습니다.
In this excerpt, the author discusses the complex issue of repatriation of Indigenous cultural heritage, focusing on the case study of Ts’msyen songs held in the Laura Boulton Collection at Columbia University. The author highlights the historical context of Indigenous dispossession, particularly in settler colonial contexts like Canada, where various forms of cultural suppression and exploitation took place, including the Potlatch Ban.
저자는 서양 기관에 보관된 츠메인 문화 유산의 소유, 액세스 및 통제에 대한 복잡한 법적 및 윤리적 문제를 탐구합니다. 저자는 콜롬비아 대학과 기타 단체에 의해 획득된 로라 볼턴 컬렉션의 역사를 탐색하면서 특히 이 과정에서 츠메인 권리의 인정이 부족하다는 점을 강조합니다.
The author explores the intricate legal and ethical implications surrounding the ownership, access, and control of Ts’msyen cultural heritage held in Western institutions. They delve into the history of the Laura Boulton Collection, tracing its acquisition and subsequent control by Columbia University and other entities, highlighting the lack of acknowledgment of Ts’msyen rights throughout the process.
또한, 저자는 서양의 재산 프레임워크, 특히 저작권 법률에 대한 비판을 펼칩니다. 이 법률이 원주민의 관습 법과 프로토콜을 충분히 반영하지 않고도 원주민 지식과 문화 표현을 임의로 도용할 수 있었다고 주장합니다.
Furthermore, the author critiques the Western property frameworks, particularly copyright laws, which have allowed for the appropriation of Indigenous knowledge and cultural expressions without considering Indigenous customary laws and protocols. They argue that while Indigenous peoples are the original creators of their knowledge expressions, Western legal systems do not adequately incorporate Indigenous notions of property ownership.
저자는 또한 원주민 커뮤니티의 문화 유산을 귀환하기 위해 처음에는 원래의 권리와 권한을 빼앗아온 동일한 법적 프레임워크를 사용하는 것의 윤리적 및 실용적 측면을 의심합니다. 그들은 원주민 문화 유산의 귀환의 과학적 및 교육적 측면뿐만 아니라 법적 및 도덕적 측면을 고려하는 것이 중요하다고 강조합니다.
The author also raises questions about the ethics and practicality of using the same legal frameworks for restitution that were originally leveraged to dispossess Indigenous communities of their heritage and rights. They emphasize the importance of considering not only the legal and moral dimensions but also the scientific and educational implications of repatriating Indigenous cultural heritage.
총적으로 저자는 원주민의 법, 프로토콜 및 관점을 지침으로 삼아, 역사적 불의를 해결하고 원주민 커뮤니티에 대한 보다 공정한 미래에 기여하기 위해 현대적인 태도를 주장합니다.
Overall, the author advocates for a decolonial approach to repatriation, guided by Indigenous laws, protocols, and perspectives, in order to address historical injustices and contribute to a more equitable future for Indigenous communities.